✔️ Відповіді на найчастіші запитання
Шановні жителі області.
Пройшов перший тиждень, коли в наше життя повернулися графіки відключення світла.
Не перший раз за роки війни перед енергетиками країни стоять задачі, які ще ніхто у світі не вирішував. З вашою допомогою ми вирішували їх вчора й готові вирішувати їх на далі надалі.
Застосування графіків відключення для всіх споживачів електроенергії, зокрема і для населення — це наша реальність і надовго - і влітку, і взимку, бо наявні пошкодження генеруючого обладнання неможливо усунути та замінити іншою генерацією в короткостроковій перспективі. Тривалість відключень електроенергії буде прямо залежати від величини її дефіциту в енергосистемі України. Цей дефіцит можна реально зменшити шляхом свідомого та ощадливого споживання електроенергії населенням.
Останнім часом розповсюджується багато інформації щодо необхідності економити електроенергію та усвідомлено її споживати. Населення загалом споживає ТРЕТИНУ всієї виробленої електроенергії в країні (а в Кіровоградській області суттєво більше половини загального споживання), а тому саме від ощадливого споживання залежить наскільки довгими будуть графіки відключень для кожного з нас.
За перший тиждень життя за графіком ми зібрали від вас найбільш поширенні питання для того, щоб спробувати дати прості та зрозумілі відповіді на них.
Розберімось з ними.
Що таке графіки відключень?
Всі графіки — це план дій для енергетиків в момент важкої ситуації в енергосистемі. Графіки готуються завчасно, і вони готові для використання в будь-який момент. Графіки, з якими ми будемо стикатись: графік аварійного відключення (ГАВ) та графік погодинних відключень (ГПВ).
Що між ними спільного?
Рішення про введення графіків приймає НЕК Укренерго, графіки застосовуються до всіх споживачів, окрім об’єктів критичної інфраструктури.
Чим відрізняються?
ГАВ - графіки аварійних відключень: короткочасні, непланові, вводяться при аварійному дефіциті потужності в енергосистемі, інформування споживачів здійснюється за фактом застосування, тривалість вимкнення не прогнозована.
ГПВ - графіки погодинних відключень: тривалі, з визначеним часовим проміжком, інформування споживачів здійснюється завчасно, графіки вводяться в дію з попередженням, тривалість вимкнення прогнозована згідно заздалегідь оприлюдненого графіка.
Графіки погодинних відключень розподіляються на шість рівних черг.
Розроблені графіки по годинах відключення розбиті на двохгодинні проміжки: (2-/2+); (2-/4+). Періодичність, причини та тривалість застосування кожної черги ГПВ, терміни перерви постачання електричної енергії оприлюднено на нашому офіційному сайті.
Задля орієнтування в графіках, опублікованих на нашій сторінці fb та сторінках наших телеграм-каналів, єдине, про що вам потрібно дізнатися, це номер вашої черги.
Як та де можна дізнатися номер своєї черги?
Дізнатися, до якої черги відноситься ваша адреса, ви зможете на офіційному сайті ПрАТ Кіровоградобленерго, в розділі «Інформація для клієнтів» /Графіки обмежень, аварійних і погодинних відключень/. https://kiroe.com.ua/electricity-blackout
Що робити, якщо не можете знайти свою адресу на сайті?
Програма на сайті автоматично підтягує черги з адресами відключення при завантаженні в неї графіків. На даний час в мережах ПрАТ "Кіровоградобленерго" проводиться велика кількість планових ремонтних робіт. Для забезпечення відповідності інформації на вебсайті Товариства необхідно оперативно та своєчасно вносити зміни відповідно до реальної схеми мережі. Найбільше на виникнення помилок в програмі вплинули часті перейменування вулиць, вже під час війни деякі вулиці пережили декілька перейменувань. Наразі ми працюємо над усуненням цих помилок, й тут нам знову потрібна ваша допомога. Якщо ви знайшли помилку в програмі, або ваша адреса не підтягується, пишіть нам, причини невідповідності можуть бути різні, потрібно розбиратися з конкретними адресами.
Написати нам ви можете в особисті повідомлення на нашій сторінці в fb, або на email: [email protected]. Будь ласка, листи відправляйте з поміткою «проблеми з пошуком адреси на сайті» та вашою повною адресою.
Так, що ж робити коли на сайті не змогли отримати інформацію до якої черги відноситься ваш будинок? Ми вже прожили тиждень з вимиканням світла за графіком погодинних відключень, тож точно знаємо до якої пари черг відноситься наша оселя, їх всього три 1-2 черга, 3-4 черги та 5-6 черги. Ці пари поки що змінюватися не будуть, тож ви з повною упевненістю можете орієнтуватися на них.
Що буде змінюватися, так це час застосування графіку до цих пар черг. Для забезпечення соціальної справедливості з 27.05.2024 року змінено час застосування пар черг. Кожний наступний тиждень час застосування пар черг буде змінюватись, пара буде зсуватись на 2 години вперед.
Зверніть увагу! При входженні в ліміт графіки застосовуватись не будуть. В разі не входження в ліміт буде відключатись черга, яка збігається з часом, зазначеним у графіку.
Чи може таке бути, що у вас пропало світло, а за графіком погодинних відключень воно має бути? Так, таке може статися, це може бути аварійне відключення, або планові ремонтні роботи. Нагадуємо вам, що кожного року, починаючи з квітня, ми починаємо готуватися до опалювального сезону, по всій області ведуться планові ремонтні роботи. Графік планових ремонтних робіт опубліковано на офіційному сайті ПрАТ «Кіровоградобленерго» в розділі — «Планові і аварійні відключення» https://kiroe.com.ua/energy.
В разі, якщо інформація про аварійні чи планові відключення відсутня на сайті, вам потрібно звернутися в наш кол-центр за телефонами: 0-800-501-148, 050-488-80-63, 067-521-15-70. Кол-центр працює цілодобово, перерви в роботі трапляються тільки під час повітряної тривоги. У співробітників кол-центру є вся інформація про ситуацію з енергозабезпеченням області.
Де отримати актуальну інформацію про ситуацію в енергосистемі області?
НАГОЛОШУЄМО, актуальну інформацію про стан та заплановані дії в енергосистемі області, ви можете отримати ВИКЛЮЧНО на нашому офіційному сайті https://kiroe.com.ua/, на нашій сторінці в fb та на наших телеграм-каналах https://kiroe.com.ua/news/telegram-kanali..
Слід зазначити, що ліміт електроспоживання доводиться до ПрАТ "Кіровоградобленерго" напередодні ввечері в оперативному порядку. Ліміти можуть корегуватися протягом доби, а також бути скасований. ПрАТ "Кіровоградобленерго" не має можливості впливати на величину лімміту електроспоживання, він повністю залежить від поточної ситуації в енергосистемі. Тому рекомендуємо слідкувати за оперативною інформацією про введення або скасування графіків за допомогою наших телеграм-каналів. https://kiroe.com.ua/news/telegram-kanali.
Завдяки нашим телеграм-каналам ми маємо змогу не тільки давати загальну інформацію про заплановані дії, а й вчасно попереджати вас про будь-які зміни в них. Якщо ви бачите допис про скасування лімітів, то це означає, що на цей момент графіки застосовуватися не будуть. Як тільки ми отримаємо команду на введення в дію графіків, інформація про введення в дію графіків одразу буде у вас.
Дякуємо вам за вашу підтримку та за вашу довіру.
Впевнені, що разом ми обов’язково переможемо темряву.